søndag 19. februar 2017

Uke 7 2017

Ukene går utrolig fort! Dagene er fylt med garn, butikk, oppskrifter, strikking, strikkekafeer, strikkelunsjer osv. osv 

Bildet over viser et ferdig strikket Løvlisjal..Oppskrift finner du her;  Løvlisjal Jeg har strikket mitt i Kauni regnbuefarget og hvitt. Påbegynte sokker i Opal garn, og bilder fra dagens ikke så grå dag! Morten og jeg tok en tur på Larkollen. I sekken var både boller og kaffe, men det småblåste såpass kaldt at det ble kaffepause i bilen.
I en lun krok på verandaen var det imidlertid godt og varmt! Der ble det både kaffe og strikking.

Men denne uka har vært ganske grå og trist. Mye tåke og isete vinduer på bilen hver morgen. (isete vinduer er noe av det kjedeligste som fins! )

Butikken, Joruns garn og hobby har nå blitt 4 år! Fra å være en nettbutikk med varelager på gjesterommet, til en kveldsåpen butikk ved siden av full jobb i barnehage. Har den nå vært åpen på heltid i litt mer enn 1 år!
Og for et utrolig år! Butikken ligger ganske avsides i forhold til handel i området og det har vært tider jeg har tenkt at dette går ikke!! For det skal ikke stikkes under en stol at det å starte en butikk alene, med et budsjett som ikke gir mye slingringsmonn, ikke alltid har vært en dans på roser.
Men, nå føler jeg at det begynner å "gå seg til". Trofaste kunder støtter opp om butikken og flere og flere finner veien, et godt oppmøte på arrangementer, en særdeles gnien livsstil, og en solid tro på fremtiden gjør at jeg nå ser fremover med litt mer optimisme for 2017 og årene som kommer!
Jeg jobber fremdeles iherdig for å få et godt utvalg og et litt større varelager. Og det begynner også å falle på plass.

I disse dager skjer det også endel store omveltninger med butikken! Ikke alle avtaler er på plass ennå, men jeg regner med at dette skal gå som planlagt. Og det vil si at butikken innen kort tid mest sannsynlig flytter inn i større og bedre lokaler. Det gleder jeg meg til! Jeg gleder meg til å få litt lager, plass til støvsugeren i et bøttekott, innlagt vann og ikke minst ----toalett!!!!

Her er det bare å føle med! Jeg oppdaterer etterhvert!

Ha en fin uke 8. mange har vinterferie denne uken!                 Til dere; GOD FERIE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar